24 juli 2023

Vanaf 8 augustus alleen nog maar een digitaal kaartje kopen voor de veerdiensten van Riveer

Op 13 juli 2023 kwam het nieuws naar buiten dat je op de veerpont van Veen naar Aalst en alle andere veerdiensten van Riveer niet meer met de pin kan betalen vanaf 8 augustus. SGP Altena was met stomheid geslagen. Dit kan toch niet waar zijn dat je bepaalde bevolkingsgroepen uitsluit. Er zijn door verschillende partijen vragen hierover gesteld. Als SGP Altena willen wij de reactie  van het college afwachten en zullen deze kritisch beoordelen. Naar aanleiding van de vele negatieve reacties heeft Riveer op 17 juli besloten dat het betalen met de pinpas wel mogelijk blijft. Alleen bij de nieuwe elektrische veren die gaan varen, kan er alleen met een ticket, die vooraf geregeld is, een overtocht worden gemaakt. SGP Altena is blij met de reactie van Riveer, maar nog niet tevreden dat met de pin betalen straks niet mogelijk is bij de elektrische veren. Wij wachten even de reactie van het college af.