19 januari 2022

Bekendmaking top 8 van kandidatenlijst

SGP Altena heeft haar top 8 kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 bekendgemaakt. Theo Meijboom, de huidige fractievoorzitter, zal de lijst weer gaan aanvoeren als lijsttrekker. Het is zijn verlangen om politiek te bedrijven bij een geopende Bijbel.

Corné van Gammeren staat op de tweede plaats. Deze inwoner uit Veen is een bekende in de plaatselijke politiek. Bij maatschappelijke uitdagingen staat hij niet aan de zijlijn; hij staat voor een veilig en toegankelijk Altena. Ook de nummer drie van de lijst, Arjan Versluis, is ervaren. Deze kandidaat uit Werkendam is al ruim 10 jaar actief als raadslid bij de SGP en heeft oog voor de plaatselijke ondernemers. Hij wordt gevolgd door de nummer vier, Peter Noordergraaf. Hij vindt het belangrijk dat we naar elkaar omzien in Altena en elkaar ondersteunen daar waar het lastig is; vanuit het Bijbelse principe van barmhartigheid en naastenliefde. Na hem volgt Henri de Raad, deze 31-jarige inwoner van Meeuwen is bij de vorming van de gemeente Altena gestart als raadslid en zou zich graag nog een periode willen inzetten voor de inwoners. Zijn focus is goed wonen in Altena.

Leon Vink hoopt dit jaar in de gemeenteraad te komen. In de afgelopen jaren heeft hij als burgerlid al kennis gemaakt met de gemeentelijke vraagstukken. Op het gebied van duurzaamheid is volgens hem nog veel te winnen in Altena. Daarnaast zijn jongeren in de raad winst voor Altena. Nummer 7 op de lijst is de 25-jarige Sander Bossenbroek. Als beleidsmedewerker voor de landelijke SGP, heeft hij al politieke kennis opgedaan. Nummer 8 is Jan Kwetters. Hij is ondernemer binnen deze gemeente en leidt de plaatselijke SGP-campagne naar de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart.

Bekijk hier onze andere kandidatenBekendmaking top 8 van kandidatenlijst