16 april 2018

100-jarige SGP trakteert

WERKENDAM – Tijdens de fusieraad van maandag 16 april heeft Theo Meijboom het woord gevraagd om aandacht te schenken aan de (bijna) 100-jarige partij. Op zaterdag 24 april is het namelijk precies een eeuw geleden dat de Staatkundig Gereformeerde Partij werd opgericht.

Met het 100-jarig jubileum is de SGP de oudste politieke partij van Nederland. Meijboom sprak met enthousiasme over ‘zijn’ partij: ‘Ondanks dat we de oudste partij zijn, heeft de SGP gemiddeld wél de jongste raadsleden van Nederland. Overigens, met een knipoog naar Altena Lokaal, leveren de lokale partijen volgens het onderzoek dat gedaan is gemiddeld de oudste raadsleden.’

‘De SGP wil zich ook de komende tijd richting de nieuwe gemeente Altena inzetten voor een constructieve bijdrage in de raad. Wij willen ons daarin laten leiden door Gods Woord, de Bijbel, omdat wij ervan overtuigd zijn dat juist Gods geboden heilzaam zijn voor alle burgers van Nederland’, aldus Meijboom.

Normaal geldt het principe dat de jarige een cadeau ontvangt, maar de SGP wilde de raad niet in verlegenheid brengen vanwege de onverwachte woorden. Daarom ontving de voorzitter van de fusieraad van Theo Meijboom een prachtige Bijbel. Omdat het gebruikelijk is dat de jarige trakteert, brachten enkele SGP'ers een traktatie rond in de raadszaal.